Styrk det grønne Rødovre

Jeg og de konservative støtter den nye klimalov og vi skal gøre Rødovre endnu mere grønt.

Vi ønsker en grøn omstilling af Rødovre og Danmark, der samlet set ikke koster vækst og arbejdspladser.

Vi skal udvikle vores samfund. Ikke afvikle det. Det er helt centralt, hvis vi skal kunne give vores høje levestandard videre til vores børn.

Konservative aftryk på klimaet i Rødovre

Jeg vil arbejde for at der etableres lokalt klimaråd, bindende mål og inddragelse af erhvervslivet.

Den nationale klimalov indeholder følgende konservative aftryk, som vi også skal tage med til Rødovre:

• Femårige delmål, frem mod de store målsætninger i 2030 og 2050.
  • Reelle CO2-reduktioner før 2025.
  • Danmark skal være opmærksom på, at CO2-udslip ikke bare flyttes til udlandet.

Klimatiltag skal ikke bare placeres i en fjern fremtid. For klimaet har brug for handling nu. Et af elementerne at der skal oprettes et lokalt klimaråd, bestående af både unge, familier, ældre og ikke mindst erhvervslivet. Et lokalt klimaråd skal være med til at give os politikkere råd til at gøre Rødovre mere grønt.

De reelle CO2-reduktioner skal ikke kunne omgås med skrivebordsøvelser som f.eks. kvoteannulleringer, hvor CO2-udslippet først reelt reduceres langt ude i fremtiden. Derfor skal vi i Rødovre sikre at alle parter skal være enige om at vi ønsker reelle CO2-reduktioner.

Det Konservative Folkeparti har kæmpet for, at den grønne omstilling skal ske under hensyn til, at CO2-udledningerne ikke bare flyttes til udlandet. Det nytter ikke noget, at Danmark er et grønt foregangsland, hvis den sorte energi reelt bare flyttes til andre lande.